fredag, april 03, 2015

Malaria

I filmen Vi Barn från Bahnhof zoo spelas det tyska bandet Malaria.
Skitbra.

Vi fick se den i skolan. Kontraproduktivt. Det var ju skitaball när dom drog runt i Berlin och knarkade.

Ser om filmen nu på långfredagen och inser att musiken håller. Inget annat.

Dock intressant att vi är en hel generation som fått se dessa filmer. Staffan Hildebrant var gud på alla högstadium. Men vad betyder det när Bowie kör Heroes och man är 14 år och allt är möjligt.

Ibland saknar jag allt det där. Men två katter är ganska bra det med. Men visst va Detlef tyff.

Jag har aldrig varit i Berlin. Nån gång ska jag dit. Jag ska till stadsdelen Pankow, en del av gamla öst. Fanns ett bodyband som hette det. Berlin är liksom tyffaste staden.

Så många gånger jag stått på Malmö Central och tänkt att jag ska ta 21.15-tåget.

1 kommentar:

Anonym sa...

Berlin är kul. Det är extra kul att ta tåget dit.