lördag, maj 26, 2012

Körsbärsblom

Vi har ett sketet litet morellträd här, mest för blommorna. Zon sex o körsbär är inte polare.
Men det är ändå lite, det doftade som en barndomssommar när jag böjde mig fram mot blommorna
Trädet må ha växt två centimeter på tre år, men det har ente dött iallafall
Jag sköter inte om det som jag borde, men i år skall jag va snällare mot träden
Bemmies syrén har knoppar, det växer inte heller så bra.
Men men

Tre veckor till semestern!
Overkligt
Men så har jag tidigast av alla också, men det gör inget

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har ett buskage av körsbärsträd som blommar nu. När jag blir gammal ska jag tänka på känslan att stå inne bland träden och sträcka på sig allt man kan för att nå de mogna körsbären, utan att bli bländad av solen som silar genom bladverket och innan fåglarna tar dem.
Jag har också ett litet plommonträd som nyss blommade hur vackert som helst. Innan jag ens hade kommit mig för att ta fram kameran så hade det blommat över. Skit! Nästa år ska jag sätta mig på vakt när det ska blomma! :)
Kicki