tisdag, oktober 18, 2011

Jaques Werup, fast i Edsbyn

igår utan förvarning bara fanns den där, kinamatsvagnen, på norra torget. norra torget är en plätt asfalt mellan konsum o centrumhuset

vi har sex pizzerior i edsbyn, inget annat. Jo sen ett år ett café, ett underbart sådant
längtan efter kinamat är stor
vagnen gav en fläkt av världen.
linnea frågade om jag ville hänka dit idag efter jobbet o handla
det regnar i edsbyn idag, mkt
Kinavagnen med sin exotiska snabbhet var en illusion, en dröm om en annan värld
Välbesökt av många där i regnet
Vi stod i 45 minuter, beställde, fick efter att dom kokat nytt ris vår mat
gud är god mot provinsen

Det var så vackert att stå där.
Han längst fram i kön hade frågor till den något långsamme innehavaren
Att regnet öste ner gjorde varken mig eller Linnea något
Ty Gud är god mot provinsen, vi har ajvar på konsum och kinamat i en vagn

Jag hoppas alla handlar där, länge, så det öppnas en riktig kina i byn
Vi kan inte va Sveriges enda kommun utan Kinarestaurang

Regnet må ösa ner, men vi har en kinavagn.
Det är början på nåt nytt

Edsbyn behöver mer än pizza. Sluta med pizza o regn, ge oss kina o regn

4 kommentarer:

Linnea sa...

Oj, va djupt det blev du...Men de kan väl inte bli annat av en så djup och betydelsefull händelse! =)

Data Britta sa...

Men då har vi ju 2 kinamatsvagnar i Byn då..... för den jag såg stog på södra torget iaf ;-)

Konungen sa...

torg som torg :)

Ulla-Marie sa...

Men det är en kiosk. Jag vägrar.