söndag, juli 24, 2011

Semestern: en summering



Ja, fyra veckor.
Inleddes med midsommar.
Sen på måndan den 27:e skulle vi till barnmorskan, dit går man ibland
Hon undersökte Linns mage och blev plötsligt stel.
Hon ligger nog i säte sa hon
O där ändrades förutsättningarna för den här semestern. Alva var planerad den 14:e.
Raskt iväg till Bollnäs och ultraljud och där låg hon, fel som bara den.
Tisdagen vändningsförsök i Hudiksvall, otäckt och misslyckat
Tid för snitt måndag fjärde.
En bra sak i det var att vi hann med humla.
Stureson och VBK, Hempa, Trampe, Stina, HC, Åsa, Paulin, massa fint folk.
Söndagen den tredje plockade vi lite svamp
Måndag morgon drog vi till hudik, halv tolv var det dags, fast det blev försenat
13:53 kom Alva och det var ju lite halligalli under snittet som ni minns
Sen var det BB itill fredan, då det var fint väder.
Jag irrade runt i Hudik och köpte blöjor o sånt
Fredan den åttonde åkte vi hem.
Efter en vecka kom Tua
Imorgon börjar jag jobba
Det är den skummaste semestern ever
O hur ska jag kunna lämna detta lilla barn.
Jag har dock 10 pappadar att ta ut och lite komp.
så det ska nog gå
Summa timmar jag vart i trädgården, två
Summa timmar jag sett solen, en

Nu kommer hösten kamrater

Inga kommentarer: