tisdag, november 17, 2009

Barnkörer

Ikea är företaget i tiden. Här inviger dom sitt varuhus i Tampa Florida. Givetvis med Barnkör
Finns det nåt finare än massa barn som försöker sjunga tillsammans.
En stolt tradition finns. Pegefeldts Köppäbävisan är ju en svensk klassiker.

Jag minns teviprogrammet Ministrålarna med små äckliga barn som sjöng falskt, stor underhållning.

Ge oss mer barnkörer.
Det är ju snart dags för det traditionsenliga julbordet i källaren på ålderdomshemmet. Varför inte bjuda in en barnkör så att man får en totalupplevelse.

2 kommentarer:

Trampe sa...

Min farmor brukade garva halvt ihjäl sig åt Ministrålarna. Jag förstod aldrig varför, då när jag var 5 år. Idag begriper jag det lite bättre.

elon sa...

Kent hade en låt med en barnkör på en av sina senaste plattor. Barnkörer är det nya svarta.